Email only voor het juiste bereik

Email onlyHet gebruik van email is en blijft nog steeds eens van de meest krachtige manieren om als ondernemer je doelgroep te bereiken. Email marketing is dan ook nog steeds niet weg te denken uit de dynamische commerciële wereld. In het kader van webdevelopment, bij het laten maken van een nieuwe website dus, is het belangrijk om daar rekening mee te blijven houden.

De goede meetbaarheid van emails

Dat email nog steeds zo vaak gebruikt wordt komt onder meer door de hoge return on investment en dus de goede meetbaarheid. Wil je mail zo effectief mogelijk toepassen, houd dan wel steeds de laatste trends en ontwikkelingen scherp in de gaten. Met name interactieve e-mails worden steeds belangrijker. De standaard templates zijn wat dat betreft nadrukkelijk op hun retour. Interactieve emails daarentegen vergroten de betrokkenheid en daarmee verhoog je de kans op een stijging van de click-trough rate.

Personaliseer je emails zo veel mogelijk

Het is ook belangrijk om je emails te personaliseren, liefst in het kwadraat. Achterhaal dus zoveel mogelijk informatie over je ontvangers. Voeg een UTM-code toe aan je links en zorg ervoor dat je weet waar de bezoekers van je websites vandaan komen. Ondertussen mag duidelijk zijn dat de meeste mensen hun email lezen op de smartphone. Zorg dus voor maximale optimalisatie voor mobiele apparaten. Zorg er ook voor dat je nieuwsbrief vooral goed gelezen kan worden op de smartphone. De desktop versie is minder belangrijk voortaan.

Houd het vooral erg kort en zeer krachtig

Houd ook rekening met het gegeven dat less is more. Mensen lezen minder. Tegenwoordig krijgen we de informatie van zoveel verschillende kanalen binnen, dat lezen vaak niet eens meer noodzakelijk is. Wat betreft het gebruik van emails houd je het dus kort en krachtig. Omdat mensen minder lezen, worden de visuals wel steeds belangrijker. Behalve afbeeldingen kunnen dit ook video’s zijn. Video’s en afbeeldingen vergroten de beleving bij de ontvanger en dat zorgt weer voor meer betrokkenheid en een hogere conversie.

Als jij klanten wilt bereiken en aan wil zetten tot actie

Email only blijft dus erg belangrijk als jij je klanten wilt bereiken en aan wilt zetten tot actie. Email met visuals en emails die gepersonaliseerd zijn. Doe je dat, dan kun je email blijven inzetten om als bedrijf verder te groeien en de omzet te verhogen. Iets om ook rekening mee te houden als je een nieuwe website laat ontwikkelen.